Dolnopoustevenský posel

Žhavý popel do popelnic nepatří

Autor: EKO servis Varnsdorf, a. s.

Již několik měsíců probíhá v našich domácnostech topná sezóna a poněkolikáté mají osádky svozových vozidel firmy EKO servis Varnsdorf na různých místech svých svozových tras problémy s odpadem, kterým je žhavý popel.

Nádoba na směsný komunální odpad (popelnice) je určena i pro tento druh odpadu, jak již název napovídá. Popel z kamen nebo různých kotlů je možno ukládat do plechových, ale i plastových nádob, ale samozřejmě pouze vychladlý. Víme, že pro mnohé z vás je to nepříjemná komplikace, žhavý popel přesýpat a čekat než vychladne. Rádi vám ale v následujících řádcích vysvětlíme, proč je to nutné.

Žhavý popel vysypaný do popelnice, i třeba den před svozem, v nádobě doutná. Naši pracovníci jsou schopni rozpoznat při manipulaci s popelnicí “čerstvý” žhavý popel, nikoliv však popel ukrytý uprostřed. Žhavý popel je vysypán do svozového vozidla, smísí se tam s ostatním odpadem a ten za jízdy vzplane. Záleží pak na mnoha okolnostech (množství odpadu, jeho složení, čas zpozorování kouře nebo dokonce plamenů a v neposlední řadě i rychlosti hasičů), jak celá událost dopadne. Není určitě žádným tajemstvím, že hodnota našich svozových vozidel se pohybuje od dvou do tří a půl miliónu korun. A stalo se již v několika případech, že od žhavého popela, který způsobil požár, bylo vozidlo totálně zničeno.

Poslední případ požáru se stal 29. ledna 2004, kdy vozidlo Liaz Bobr Press začalo hořet mezi Dolní Poustevnou a Vilémovem. Na místo požáru přijely čtyři hasičské sbory a jen díky jejich včasnému zásahu nedošlo k větším škodám než k vyhoření elektroinstalace svozového vozidla. Hasičům patří náš velký dík.

Občany pak i touto cestou žádáme, aby do popelnic sypali popel opravdu jen vychladlý. Ochrání tak nejen techniku za milióny, která slouží hlavně jim, ale ušetří i finanční prostředky hasičů.

Zpět k článkům


Poslední aktualizace:
©1998, Interdata Web Team (e-mail )